B2B-opinion


SPECIALISTER INOM B2B-RESEARCH

B2B-opinion drivs av MarketDirection.

Image description

Senaste nytt

 

 

Ställ dina frågor till Svenskt näringsliv i vår omnibus


Nu erbjuder B2B-opinion ditt företag en möjlighet att kostnadseffektivt ställa 3 frågor, viktiga för din verksamhet, till över 12 000 beslutsfattare i vår näringslivspanel. Ta chansen idag och få rätt beslutsunderlag till din verksamhet i morgon.


B2B-opinion genomför varje kvartal en större Omnibus-undersökning. Här tar vi temperaturen på ett antal aktuella och återkommande generella centrala frågor för svenskt näringsliv.

Vid varje undersökningstillfälle finns möjlighet för företag och organisationer att ”hänga på” frågor och ta reda på vad svenskt näringsliv tycker om just era centrala frågeställningar.


För mer information, kontakta:

Fredrik Gyllenberg

fredrik@b2b-opinion.se

076-2253779


Bransch-benchmark med fokus på kundlojalitet


Vilken bank får högst betyg av Sveriges företagare och hur står sig de olika aktörerna mot varandra? Vilken bank har högst kundlojalitet och vilka är drivkrafterna bakom lojala företagskunder? Det, och mycket mer, ger B2B-opinions senaste benchmark svar på.


- B2B-opinion har sedan starten våren 2014 genomfört en mängd olika undersökningsprojekt och levererat beslutsunderlag till en rad svenska företag. Med över 12 000 panelmedlemmar är panelen den största näringslivspanelen i Sverige och resultat kan analyseras utifrån en rad olika parametrar som t ex bransch, roll och företagsstorlek.


Nu lanserar B2B-opinion benchmark-rapporter och först ut är branscherna bank och försäkring.

 

- Vår benchmark tar sin utgångspunkt i kundlojalitet och drivkrafter till kundlojalitet. Undersökningarna och rapporterna utgör ett starkt underlag inom respektive bransch där de olika aktörerna får reda på hur deras kunder ser på dem, vilka tjänsteområde de ligger bra respektive sämre till inom, samt hur kunderna ser på att byta leverantör, berättar Fredrik Gyllenberg, Försäljningsanvarig på B2B-opinion.

 

Bank- respektive Försäkringsrapporten släpps i slutet av oktober och kan köpas som enskild rapport eller som årsprenumeration (rapporterna sammanställs 2 ggr/år).

 

För mer information, kontakta:

Fredrik Gyllenberg

fredrik@b2b-opinion.se

076-2253779

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


Över 12 000 medlemmar i Sveriges ledande näringslivspanel


B2B-opinion, Sveriges ledande näringslivspanel, etablerades våren 2014 och är sedan dess en naturlig källa för kunskap och beslutsunderlag för många svenska företag och organisationer.


- Det har varit ett väldigt spännande första år där vi etablerat panelen och genomfört ett antal större undersökningsprojekt för några av Sveriges ledande företag. Alla företag och organisationer som arbetar inom B2B vet hur krångligt det kan vara att få tag på bra beslutsunderlag och B2B-opinion svarar upp mot den utmaningen, säger Johan Laudon, VD MarketDirection.

 

B2B-opinion har en bred bas av medlemmar i det svenska näringslivet vilket gör att vi kan vi leverera målgruppsurval som passar de flesta syften. Vi hjälper er vid behov också med att utforma och genomföra undersökningarna och med analys och rapportarbetet.

 

- Vi har under året genomfört projekt för bland andra Telia, IF och Eurocard, företag med en bred kundbas inom B2B och med behov av kontinuerlig research av sina målgrupper. Genom B2B-opinion kan vi leverera en kostnadseffektiv lösning för detta, säger Fredrik Gyllenberg, försäljningsansvarig för B2B-opinion.

 

B2B-opinion erbjuder utöver målgruppsurval och undersökningsprojekt även möjligheten till att ställa enskilda frågor i Omnibus-undersökningar 4 ggr per år. Resultatet kan segmenteras på bland annat storlek på företag, bransch och roll.

 

Har du och ditt företag behov av beslutsunderlag? Tveka inte att höra av dig till B2B-opinion.

Fredrik Gyllenberg

fredrik@b2b-opinion.se

076-2253779

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Spetsa din närvaro i Almedalen med rätt beslutsunderlag


Under Almedalsveckan medverkar närmare 900 journalister. De rapporterar dagligen från den populära politikerveckan. För företag och organisationer är det ett riktigt bra tillfälle att lyfta upp nyheter och branschtrender för att skapa opinion och driva frågor viktiga för din verksamhet. Nu kan du ta hjälp av näringslivspanelen B2B-opinion för att ta fram underlag och maximera din närvaro i Almedalen.

Med en bred bas av medlemmar i det svenska näringslivet kan vi leverera målgruppsurval som passar de flesta syften och med undersökningar som ger dig underlag för att driva just din fråga i Almedalen 2015.
 

Vårt Almedalserbjudande

  • Spetsa din närvaro i Almedalen med en undersökning/rapport via B2B-opinion som stöttar din agenda.
  • Vi genomför undersökning/rapport i god tid före Almedalen (mars/april/maj).
  • Vi finns på plats och kan presentera rapporten samt arrangera din paneldebatt samt moderera en vidare dialog.
  • Kostnad normalundersökning inklusive rapport 95 000 SEK.
  • Moderator / presentation enligt offert.

Det här är B2B-opinion

  • Rikstäckande näringslivspanel.
  • B2B-opinion etablerades i april 2014 och drivs av researchföretaget Market Direction.
  • 45 % av panelmedlemmarna är beslutsfattare och sitter i ledningsgrupper, 12 procent är VD:s.
  • Rekryterad via läsare från Ny Teknik, Affärsvärlden, Dagens Media, Lag & Avtal m.fl.
  • Möjlighet för företag att genomföra olika typer av undersökningar, beställa trendrapporter etc.

Prova-på-erbjudande:
Ställ 2 frågor till Sveriges största näringslivspanel

 

Nu erbjuder B2B-opinion ditt företag en möjlighet att kostnadseffektivt ställa 2 frågor, viktiga för din verksamhet, till 10 000 beslutsfattare i vår näringslivspanel. Ta chansen idag och få rätt beslutsunderlag till din verksamhet imorgon.

 

B2B-opinion genomför varje kvartal en större Omnibus-undersökning. Här tas tempen på ett antal aktuella och återkommande generella centrala frågor för svenskt näringsliv.

 

Vid varje undersökningstillfälle finns nu möjlighet för företag och organisationer att ”hänga på” frågor och ta reda på vad svenskt näringsliv tycker om just deras centrala frågeställningar. Första Omnibusen går ut till panelisterna 25 mars och senast 18 mars behöver vi få de frågor som du vill ställa.

 

Ställ 2 frågor för 15 000 SEK eller 3 frågor för 20 000 SEK till Sveriges beslutsfattare och ledare. Prisuppgifter är ex moms.

 

Intresserad?
Hör av dig idag till oss.


Fredrik Gyllenberg, fredrik@b2b-opinion.se, 076 225 37 79

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frukostseminarium - SÅ GÖR EN VINNARE!

 

Ett seminarium där tre vinnare i PR-branschens stora pris Spinn berättar om bakgrunden till sina succéer. Årets vinnande bidrag är oerhört nytänkande, kreativa och intressanta. Vi presenterar även
en ny spännande undersökning om PR och Media från B2B-opinion.

Program
08:00 Frukost serveras
08:30 Guld i B2B klassen - Abby Norm med "Photoshop Live - Street Retouch Prank" för Adobe.
08:45 Årets bästa PR kampanj - Ingo och Cohn & Wolfe Stockholm med "Dill" för Lidl. 
09:00 Årets Massmediekampanj - Stendahls och Perspective Communication med
          "Det är rösten som räknas" Göteborgs Lucia 2013 för insideout AB
09:15  Paneldiskussion - PR och Media, Ny undersökning från B2B-opinion.


Moderator Kristin Djerf från Dagens Media

När: Onsdag den 10 december klockan 08.00-09.30
Var: Talentum, Jakobsbergsgatan 22 


Frukostseminariet är kostnadsfritt och vänder sig i första hand till dig som jobbar med kommunikation och PR. Anmäl dig här.

 

Läs mer om Spinn här: www.spinn.nu


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frukostseminarium om det svenska innovationsklimatet

 

Det var många som var intresserade av vårt frukostseminarium och den nya rapporten ”Det svenska innovationsklimatet”, en rapport om svenska företags samarbete med universitet kring innovation och utvecklingsprojekt. Med på seminariet fanns också två talare med olika erfarenheter av samverkan mellan universitet och näringsliv: 

 

• 

Ulrika Ljungman, Näringslivschef KTH, som talade om KTHs arbete med att väva in samverkan
och innovation i studenters och forskares vardag.
 

 •

 Fritjof Andersson, grundare av Relation Desk talade om livet som entreprenör och synen på samarbetet mellan universitet och näringsliv.

 

Ladda hem presentationerna från seminariet här (pdf).

Vill du veta mer om hur ditt företag kan använda B2B-opinion för undersökningar? Kontakta:
Fredrik Gyllenberg, fredrik@b2b-opinion.se, 076 225 37 79


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B2B-opinion på plats i Almedalen

 

Nu är Almedalsveckan igång och B2B-opinion är på plats. Vi kommer bland annat att redovisa resultatet från den undersökning som vi genomförde bland panelmedlemmarna om det svenska innovationsklimatet.

Nedan hittar du resultatet från en av frågeställningarna i undersökningen där brist på resurser och tid anses vara det enskilt största hindret för att företag och organisationer ska lyckas med innovation och utveckling.


almedalen.png


Övriga resultat med efterföljande paneldiskussion presenteras på vårt seminarium den 1/7 enligt nedan. 


Plats: Talentums lokal på Strandgatan 13 

Datum och tid: 1 juli, 11:00-12:00 
 

Moderator: Marie Alpman, journalist NyTeknik 
 

Paneldeltagare:
Olof Sandberg, chefsstrateg och finansieringsansvarig, RISE
Karl Bergman, Director R&D Nordic, Vattenfall
Mikael Karlsson, vVD på Almi Invest
Jonas A Eriksson, Kommunikationschef, SKAGEN fonder 


Välkommen!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vinnande PR-kampanjer

 

Så gör en vinnare - Välkommen till frukostseminarium där vinnarna i PR-tävlingen Spinn berättar om bakgrunden till PR-succéerna, och B2B-opinion presenterar en rapport om näringslivets syn på PR.

Program
08:00 Frukost serveras
08:30 Case 1 - Vinnare i Spinn 2014 berättar om sin kampanj.
08:50 Case 2 - Vinnare i Spinn 2014 berättar om sin kampanj.
09:10 B2B-opinion presenterar en färsk rapport om näringslivets syn på PR och kommunikation.
09:20 Några frågor och avrundning.


När: Onsdag den 10 december klockan 08.00-09.30
Var: Talentum, Jakobsbergsgatan 22 


Frukostseminariet är kostnadsfritt och vänder sig i första hand till dig som jobbar med kommunikation och PR. Anmäl dig här.

 

Läs mer om Spinn här: www.spinn.nu


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frukostseminarium om det svenska innovationsklimatet

 

Det var många som var intresserade av vårt frukostseminarium och den nya rapporten ”Det svenska innovationsklimatet”, en rapport om svenska företags samarbete med universitet kring innovation och utvecklingsprojekt. Med på seminariet fanns också två talare med olika erfarenheter av samverkan mellan universitet och näringsliv: 

 

• 

Ulrika Ljungman, Näringslivschef KTH, som talade om KTHs arbete med att väva in samverkan
och innovation i studenters och forskares vardag.
 

 •

 Fritjof Andersson, grundare av Relation Desk talade om livet som entreprenör och synen på samarbetet mellan universitet och näringsliv.

 

Ladda hem presentationerna från seminariet här (pdf).

Vill du veta mer om hur ditt företag kan använda B2B-opinion för undersökningar? Kontakta:
Fredrik Gyllenberg, fredrik@b2b-opinion.se, 076 225 37 79


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B2B-opinion på plats i Almedalen

 

Nu är Almedalsveckan igång och B2B-opinion är på plats. Vi kommer bland annat att redovisa resultatet från den undersökning som vi genomförde bland panelmedlemmarna om det svenska innovationsklimatet.

Nedan hittar du resultatet från en av frågeställningarna i undersökningen där brist på resurser och tid anses vara det enskilt största hindret för att företag och organisationer ska lyckas med innovation och utveckling.


almedalen.png


Övriga resultat med efterföljande paneldiskussion presenteras på vårt seminarium den 1/7 enligt nedan. 


Plats: Talentums lokal på Strandgatan 13 

Datum och tid: 1 juli, 11:00-12:00 
 

Moderator: Marie Alpman, journalist NyTeknik 
 

Paneldeltagare:
Olof Sandberg, chefsstrateg och finansieringsansvarig, RISE
Karl Bergman, Director R&D Nordic, Vattenfall
Mikael Karlsson, vVD på Almi Invest
Jonas A Eriksson, Kommunikationschef, SKAGEN fonder 


Välkommen!




 

 

DÄRFÖR SKA DU GÅ MED


Bildbeskrivning

Utöver möjligheten att göra din röst hörd i branschen, får du som medlem i B2B-opinion:

  • Feedback och resultatrapporter från undersökningar du deltar i, och som är relevanta i din yrkesroll.
     
  • Förmåner som inbjudningar
    till events.

Du svarar självklart endast på de undersökningar du vill besvara, och kan när som helst gå ur panelen, om du skulle vilja det. 

Bakom B2B-opinion står MarketDirection. 


MarketDirection är ett researchföretag som etablerar och driver paneler och lojalitetsprogram åt företag som vill driva affärsutveckling och förändring med ett tydligt kundperspektiv.


Klicka här för att gå med!