B2B-opinion drivs av MarketDirection.
Bakom B2B-opinion står MarketDoirection som är konsulter inom marknadsresearch, benchmarks och kundersökningar för B2B-bolag. Vi genomför varje år en rad uppdrag för både stora och mindre svenska och internationella aktörer som vill skaffa sig bättre kunskaper om sin marknad, sina kunder och sina konkurrenter. Det kan t ex handla om lansering av nya produkter eller tjänster som stäms av med marknaden inför lansering, utvärderingar av vad befintliga kunder tycker om eller identifiering av kundernas lojalitetsnivå genom NPS-mätningar och benchmarks.
Undersökningar inom B2B ställer speciella krav. Målgrupperna kan ofta vara svåra att nå och att träffa rätt beslutsfattare eller påverkare kräver kunskap inte bara om målgruppen utan även om metod och analys. Inom B2B är varje kontakt extremt värdefull och relationen måste hanteras därefter.
Vi arbetar med olika insamlings- och analysmetoder beroende på uppdragens art och komplexitet. Vanligt är webbenkäter, ibland i kombination med telefonintervjuer där målgruppen kan vara svår att nå. Djupintervjuer, fokusgrupper och user-meetings är andra metoder som vi är vana att hantera.
Våra uppdragsgivare är företag
som vill fatta beslut baserat på insikter och kunskaper om
marknaden och sina kunder, några exempel: Telia, Eurocard, IF
Skadeförsäkringar, Siemens, Statoil Lubricants,
Metallvärden.
Vi har även en egen on-line-panel med cirka 7000 beslutsfattare. Med en bred bas av medlemmar i det svenska näringslivet kan vi inom ramen för panelen leverera målgruppsurval som passar de flesta syften. Medlemmarna i panelen svarar på frågor utifrån sin yrkesroll och genom bakgrundsdata som bransch, storlek på företag, roll och annat relevant kan vi segmentera och analysera resultatet.
IB2B-opinion får du chansen att
påverka och tycka till i spännande och relevanta undersökningar
kopplat till din yrkesroll och din branscherfarenhet. Du får
besvara olika undersökningar, i första hand online, kring aktuella
ämnen. Det är kostnadsfritt att vara med, här kan du läsa våra
användarregler.
Utöver möjligheten att göra din röst hörd i branschen, får du som medlem i B2B-opinion alltid feedback och resultatrapporter från undersökningar du deltar i, och som är relevanta i din yrkesroll.
Du svarar självklart endast på
de undersökningar du vill besvara, och kan när som helst gå ur
panelen, om du skulle vilja det.
ANMÄL DIG IDAG!
Är du intresserad av att bli
medlem i B2B-opinion? För att kunna bli medlem i B2B-opinion
behöver du vara 18 år eller äldre och anställd förvärvsarbetare
eller egen företagare. Allt deltagande är frivilligt och du kan när
som helst avregistrera dig från panelen. Du är anonym i ditt
deltagande och resultatet hanteras i gruppform för oss, om du inte
uttryckligen godkänt i enstaka undersökningar att inte vara
anonym.
MarketDirection
är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter
i samband med ditt deltagande i B2B-opinion. Vi följer den nya
dataskyddsförordningen som gäller från 25 maj 2018.
Personuppgifterna i undersökningen hanteras med sekretess. De
kommer inte att användas i marknadsföringssyfte, säljas eller föras
vidare till annan tredje part. Här kan du läsa användarregler och
personuppgiftspolicyn om att vara medlem i panelen och hur dina
personuppgifter kommer att hanteras av oss. I och med att du deltar
anmäler dig till B2B-opionon godkänner du vår hantering av dina
personuppgifter och svar.
GÅ MED I B2B-OPINION GENOM ATT FYLLA I FORMULÄRET NEDAN
Vi sitter i centrala Stockholm på Upplandsgatan 2B vid Norra Bantorget.
Kom gärna förbi och ta en kaffe så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er att skaffa bättre insikter och beslutsunderlag.
Eller hör av dig
direkt till oss:
MarketDirection
Tel: +46 (0)8 562
928 60
E-post:
info@marketdirection.se